Algemene voorwaarden
1. Algemeen
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en
transactie tussen Instituut Gwenny en een cliënt waarop
Instituut Gwenny deze voorwaarden van toepassing heeft
verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en
schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen Instituut
- De schoonheidsspecialiste van Instituut Gwenny zal de
behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig
met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. - De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang
kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan
schoonheidsspecialiste worden verteld. - De schoonheidsspecialiste van Instituut Gwenny is niet
aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de
cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of
onvolledige gegevens. - De schoonheidsspecialiste van Instituut Gwenny zal de
cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de
behandeling.
3. Afspraken
- De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan
Instituut Gwenny melden. - Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag
Instituut Gwenny 75% voor de afgesproken behandeling
aan de cliënt door berekenen. - Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de
salon komt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op
de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan
de cliënt door berekenen. - Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken
tijd in de salon aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele
afspraak annuleren en toch 75% van de behandeling aan de cliënt door
berekenen. - Instituut Gwenny moet verhindering voor een afspraak zo
spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak
aan de cliënt melden. - Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3A tot
en met 3F te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht.
Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Betaling
- Instituut Gwenny vermeldt alle prijzen van de
behandelingen en de producten zichtbaar in de praktijk. - De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
- Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of
zolang de voorraad strekt. - De cliënt kan direct na de behandeling contant betalen, overmaken via
uw mobiel bankieren app of pinnen. De voorkeur gaat uit naar contant of
overmaken via uw mobiel bankieren app.
5. Aansprakelijkheid
- Instituut Gwenny is niet aansprakelijk voor schade van
welke aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste van
Instituut Gwenny is uitgegaan van door de cliënt verstrekte
onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen,
medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding. - Instituut Gwenny is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal,
of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft
meegebracht naar de salon.
6. Klachten
- Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product,
moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na
ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de
eigenaar van Instituut Gwenny. - Instituut Gwenny moet de klager binnen 5 werkdagen
adequaat antwoord geven. - Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal
Instituut Gwenny de behandeling opnieuw verrichten zoals
overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos
is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. - Indien een klacht over de producten gegrond is zal Instituut
Gwenny het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal
vergoeden. - Indien Instituut Gwenny en de klager niet tot
overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen
aan de wetgever of mediator.
7. Garantie
- Instituut Gwenny geeft de cliënt een week (7 dagen)
garantie op de behandeling en producten. - Deze garantie vervalt indien:
- De cliënt op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialiste
over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect
van de behandeling of producten; - De cliënt andere producten dan door de schoonheidsspecialiste
geadviseerde producten heeft gebruikt; - De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
- De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf
werkdagen heeft opgevolgd; - De cliënt de producten niet volgens het advies van de
schoonheidsspecialiste heeft gebruikt; - De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft
gebruikt.
Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op
de hoogte gebracht tijdens de behandeling. - De cliënt op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialiste
8. Beschadiging en/of diefstal
- Instituut Gwenny heeft het recht van de cliënt een
schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of
producten beschadigt. - Instituut Gwenny meldt diefstal altijd bij de politie.
9. Behoorlijk gedrag
- De cliënt behoort zich in de praktijk te gedragen volgens algemene
aanvaarde normen. - Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag
blijft vertonen, heeft de schoonheidsspecialiste van Instituut
Gwenny het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren
zonder verdere opgaaf van redenen. - Bij Instituut Gwenny wordt gewerkt volgens de hygiëne
regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten. - Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke
hygiëne regels.
10. Recht
- Op elke overeenkomst tussen Instituut Gwenny en de cliënt
is het Nederlandse recht van toepassing. - De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van
Instituut Gwenny en zijn ook in de praktijk beschikbaar - In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene
voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. - Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie
zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
11. Geheimhouding
- De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle
vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de
behandeling. - Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit
voortvloeit uit de aard van de informatie. - De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke
bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht
de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.